понеділок, 12 грудня 2016 р.

Виховний захід

Тема: Небезпека від вогню.Причини виникнення пожеж.Правила пожежної безпеки.
Тема: узаальнити знання учнів про причини виникнення пожеж; вивчати правила пожежної безпеки і закріплювати знання та вміння викликати пожежну команду; учити дітей знаходити правильний вихід зі складних ситуацій; розвивати творче мислення, увагу,уяву; виховувати дисциплінованість, прагнення зберегти своє здоров`я, майно; повагу та інтерес до професії пожежника.
Обладнання: малюнки до теми: «Вогонь- друг, вогонь – ворог».
Хід заняття:
І. Організація учнів.
Любіть себе та інших поважайте,
Своє життя й здоров`я бережіть.
І правила безпеки добре знайте,
Якщо бажаєте до старості дожить.
ІІ.Мотивація навчальної діяльності.
1.Створення ігрової проблемної ситуації.
- Діти, сьогодні вранці листоноша приніс у наш клас листа, що містить загрозу для всіх нас. Але не знаю, хто його написав. Ось послухайте, про що в ньому йдеться.
«Привіт, школярики! Якщо ви не відгадаєте мої загадки, то я підпалю вашу школу і знищу всі будинки, в яких ви мешкаєте. Мої загадки:
1.     Скільки б не їв, ніколи ситим не буваю.
Хто я такий? 2.Де я Ховаюся? 3. Як мене перемогти? Злий В.»
-         Діти, як ви вважаєте, хто такий Злий В.?
( Це – злий Вогонь.)
-         Схоже, це дійсно так.
-         Друга загадка – де він ховається? Давайте пригадаємо всі предмети, пов`язані з вогнем, і подамо їх у вигляді  «Асоціативного куща».
                                              Вогонь
Газова плита           пожежа          свічка       сірники      багаття
                                           Запальничка
-         А тепер найважче завдання – розповісти, як перемогти Злий Вогонь, не дати йому накоїти лиха. А щоб це завдання нам удалося виконати якомога переконливіше, я запросила в гості ось цього хлопчика.
Заходить хлопчик – це пан Вогник.
-         Давайте познайомимося із ним. Він знає дуже багато цікавих та корисних речей.
ІІІ.Новий матеріал.
Пан Вогник. Добрий  день, пані й панове!
                       Здрастуйте, будьте здорові!
                      Звертається до вас пан Вогник,
                    Знавець пожеж, в званні полковник.
                    Наша розмова буде, друзі,
                   Не про червоні маки в лузі,
                   Не про красу багаття влітку,
                  А про мою так звану тітку…
                  Я відчуваю тріск гілля,
                  Щось наближається здаля,
                  Мабуть, вона сюди іде,
                  Ой, знову горечко буде!
                Піду я, поміч пошукаю,
               Сам злючу відьму не здолаю!
Заходить Пожежа.
-         Привіт усім, хто любить сірники, хто вогнища розводить залюбки,
-         Хто із вогню усім несе біду, хто хоч одну в житті спалив- таки скирту! Даю я неабиякий урок:
Горить хай все: від миру до ниток!
То ж, слухайте уважно, діти,
Як правильно пожежу розпалити…
Спочатку ви по хаті побродіть, понишпоріть і сірники знайдіть. І час не гайте – розведіть вогонь, і не гасіть його, Боже боронь! Хай дим пожежі всі довкіль побачать, бо ви герой, а це велика вдача. І, як герой, сховайтесь тишком – нишком подалі від вогню, хоча б під ліжко…
-         Які злі поради дає нам Пожежа!
Пан Вогник. О стій, злодюго, відьмо, стій! Дурниць учити нас не смій! Я пропоную про безпеку й тобі завчити правила нелегкі.
Пожежа. Я згодна вивчити ці правила і ніколи не коїти лиха, пожеж.
-Отже, сьогодні на занятті ми говоритимемо про вплив вогню на життя людини,закріплюватимемо правила пожежної безпеки.
    За певний період часу ви з допомогою ваших товаришів, батьків, під моїм керівництвом знайшли багато цікавої та корисної інформації з цієї теми; добирали вірші, прислів`я, загадки; малювали малюнки. Тому я сподіваюся, що сьогодні на уроці ви дасте гідний опір Злому Вогню, пожежам.
   Ви вже знаєте, що вогонь може бути як корисним, так і небезпечним, а ігри з ним завжди призводять до біди. Для того, щоб Злий Вогонь не перетворився на Пожежу, не накоїв лиха, вам слід захистити спільний проект правил безпечної поведінки з вогнем.
Робота в групах.
Завдання.
1-група. Проблемне запитання : « Чи корисний вогонь?» Доведіть свою думку.
2- група. Проблемне запитання: « Що таке пожежа? Причини виникнення пожеж»
3- група. « А якщо пожежа все-таки спалахнула…» Дії під час пожежі.
Виступ 1-ї групи.
1.     Вогонь зігріває нас, наше житло. За допомогою вогню ми можемо приготувати їжу.
2.     Без вогню неможливе життя на Землі. Він потрібен усюди: у будинках, у школах, на заводах.
3.     Вогонь від свічки виручає, якщо гасне світло.
4.     Вогонь плавить руду і допомагає людині отримати метал.
5.     Вогонь використовують для запуску ракет, космічних супутників, для отримання струму.
6.     Вогонь – це ще й символ. Люди схиляють голови перед Вічним вогнем біля пам`ятників героям.
7.     Висновок. Отже, вогонь – наш друг, не зможемо без нього.
Такий він сильний, мудрий, дужий,
Вогонь потрібний людям, друже!
-         До кого з персонажів адресувався виступ 1-ї групи учнів? ( до Пана Вогника)
Учитель. Але й іншим буває вогонь – злим, як змій, і жорстоким, як ворог, не зігріє він ваших долонь, може все спопелити на порох.
Виступ 2-ї групи.
1.     Наша група дослідила найчастіші причини виникнення пожеж. Вони можуть бути різноманітними. Але завжди причина полягає у тому, що з вогнем поводились необережно або залишили його без нагляду.
2.     На роботі мама й тато. Сірники знайшли малята.І не знає дітвора, чим скінчиться може гра.
Причина: недбале поводження з сірниками, запальничками. Ігри з ними – одна із найчастіших причин виникнення пожеж ( демонстрація малюнка).
3.     Електропраска – кожен знає – у побуті допомагає,та пам`ятати має кожний: лишать без нагляду її не можна.
Причина: неправильне поводження з електроприладами ( демонстрація малюнка)
4.      Новий рік! Зійшлись малята, щоб ялинку прикрашати . Та свічкам – прикрасам – зась, глиця щоб не зайнялась.
Причина: на ялинці може легко зайнятися хвоя, паперові іграшки.
5.Причиною виникнення пожежі в побуті може стати також сушіння вологих речей над газовою плитою, біля відкритого вогню.
- Дітям суворо забороняється наближатися до вогню, де б він не горів. Їм не слід вмикати чи вимикати газові плити, запалювати бенгальські вогні. Гратися петардами, пістонами.
- Використовуйте ці правила – із вами не станеться лиха.
Руханка.
На галявині – вогнище, полум`я стелиться низько – низько, ( присісти)
Далі вогнище розгоряється ( піднятися)
І полум`я колихається ( показати руками)
Ми взяли водичку прямо із кринички, ( нахилитися)
Полили, загребли ( імітувати руками)
І з галявини пішли. ( крокувати).
Пан Вогник.
Бачу, всі ви молодці, хлопчики й дівчатка, все ж, як трапиться біда, то як її долати?
Виступ 3-ї групи.
1.     Не ховатись у куток, а вогонь гасити.
Не лякайся, не панікуй! (демонстрація)
-         А якими ж засобами можна гасити вогонь?
2.     Як вогонь іще малий, чашкою води залий.
3.      Чи піском засип, накрий, щоб не міг ожити.
Та виходь з вогнем на бій, подолать його зумій.
Спробуй загасити полум`я водою, піском, землею. ( демонстрація плакату).
Пан Вогник. А якщо вогонь не згас і багато диму?
4.     Від вогню ти не ховайся, а тікай і клич людей.
5.     Не ховайся від вогню в шафі чи під ліжком. ( демонстрація плакату)
6.      « 101» ти викликай і адресу свою дай!
-         Зараз ми сформулюємо ще одне з правил.
Під час виникнення пожежі телефонуй «101», чітко називай свою адресу.
( демонстрація)
-         А хто з вас може зараз уявно викликати пожежну службу?
Пограємо в гру « Телефон 101».
-Алло! Пожежа!
- Назвіть адресу.
-Вулиця 1 Травня, будинок 7, кв.24.
- Хто викликає?
-Іванова Анна.
- Виїжджаємо!
( Пісня пожежників)
Коли з`являться пожежники, дотримуйтесь їх вказівок.
-         А хто ж такі пожежники?
Пожежники – захисники життя та здоров`я людей. Це мужні, безстрашні, сильні, спритні бійці з вогнем. Щодня пожежники готуються до героїчного вчинку. Їх справедливо називають бійцями « вогняного фронту», адже щоразу їм загрожує смертельна небезпека. Найкращий пожежник одягає бойове спорядження за 18с, через 30 с він займає місце в кабіні машини. Пожежники – майстри своєї справи і добре знають, як необхідно діяти.
Вони передали нам ось таку пам`ятку у вигляді лічилки, щоб краще було запам`ятовувати.
Не вмикай на кухні газ – раз!
Не клади за піч дрова – два!
В лісі сірники не три – три!
Не лишай вогонь в квартирі – чотири!
Не лягай при свічці спать – п`ять!
Іскра впала на підлогу – погасіть – шість!
Зачиніть вікно, коли в небі грім – сім!
У грозу під деревом не стійте – вісім!
Сірником не забавляйся – дев`ять!
Пам`ятайте всі, про що в лічилці йдеться – десять!
Хвилинка – цікавинка.
-         А зараз послухайте легенду « Вогонь Прометея».
Завдяки кому люди вперше відчули себе людьми?
Вогонь Прометея
За сивої давнини, коли над усім світом панував бог Зевс, люди, які тільки- но розселились по Землі, були кволими, лякливими. Вони не розуміли того, що бачили довкола. Зі страхом дивилися на грозові хмари, пекуче сонце, на безкрає море, на високі гори.
  Від усього, що їх лякало, люди ховалися у свої підземні нори. НЕ було тоді в них ані жител, ані родинних вогнищ. Люди не варили їжї, не грілися коло багать.
Їхнє життя без вогню було схоже на злиденне існування.
   Пожалів знедолених своїм великим серцем титан Прометей і сміливо порушив Зевсову заборону : не давати людям вогню…
      Опинившись у палаці Зевса, Прометей мерщій узяв із божественного вогнища іскру, сховав у порожній очеретині та й приніс людям на землю.
          Відтоді засяяли веселі вогнища на землі. Навколо них люди збиралися цілими родинами, смажили м`ясо, грілися, танцювали. Люди зажили веселіше, дружніше, і з того щиро радів титан Пролметей.Він навчив приборкувати вогонь, плавити мідь, кувати зброю. Завдяки Прометею люди відчули себе людьми.
-         А які саме предмети допомагають загасити вогонь, ви дізнаєтесь, відгадавши загадки.
Підсумок.
-         Діти, наше заняття добігає кінця. Але робота з вивчення правил пожежної безпеки триває. Ми і надалі будемо продовжувати її. Проте, щоб усі учні вже сьогодні знали і виконували ці правила, ми розмістимо їх у класному куточку безпеки. А зараз ми з Паном Вогником хочемо перевірити, як ви засвоїли сьогоднішню тему. Підготуйте сигнальні світлофори. Коли ми говоритимемо правильно – повертайте до нас зелений колір. Якщо ж ні – червоний.
1.     Дітям можна гратися сірниками.
2.     .Своєчасно вииимммикайте електррроооприлади.
3.     Вмикайте телевізор і лягайте спати.
4.     Запаліть газ, поставте грітись чайник та йдіть відпочивати.
5.     Не можна гратися з сірниками – цн небезпечно.
6.     Не можна залишати вогонь у печі, а також відчинений газ без нагляду.
7.     Пожежників викликати за номером « 101».
-         Пане Вогнику, шановні гості! Учні нашого класу добре засвоїли матеріал. Дякую за відповідальну роботу! Будьте завжди здорові та обережно поводьтеся з вогнем.


                 


Немає коментарів:

Дописати коментар