Тема:
Дія ділення. Властивості частки.Задачі, які розв`язуються дією ділення.
Мета:
навчати учнів діленню числа на добуток, суми на число, різниці на
число,узагальнити знання учнів про види задач, які розв`язуються дією ділення,
вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; виховувати
уважність, наполегливість, охайність письма.
Обладнання:
картки, ілюстрації, таблиця.
Тип
уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід
уроку:
І.Організація
класу.
Уже
дзвінок нам дав сигнал, і на урок він нас покликав.
Отож,
часу не витрачаймо, роботу швидше починаймо.
А
роботи у нас сьогодні багато.
Тож
починаймо урок математики.
ІІ.Мотивація
навчальної діяльності.
Повідомлення
теми, мети уроку.
-
Сьогодні ми розпочинаємо нову тему : «Дія ділення.
Властивості частки».
Звичайно,ви чули термін ділення і знаєте про таку
арифметичну дію. Але ми будемо вивчати цю тему поступово, щоб ті, хто знає –
повторили, а хто не знає – вивчили. Ще ми будемо удосконалювати обчислювальні
навички, уміння розв`язувати задачі, розвивати логічне мислення; виховувати уважність,
наполегливість, охайність письма.
Тож нам потрібно:
·
Діяти – дружно;
·
Працювати – вміло;
·
Мислити – кмітливо;
·
Відповідати – правильно.
-
Домовились?
-
Діти, подивіться, до нас надійшов лист.
Дорогі друзі!
У мене трапилась біда. Гуси – лебеді викрали мого братика.
Допоможіть мені, будь ласка, його знайти!
-
Дивно, лист без підпису…Хто його міг би написати?
-
Діти, ви не підкажете? ( дівчинка Маша із казки «Гуси –
лебеді»).
-
Допоможемо Маші знайти братика? Для того щоб потрапити в
казку, нам необхідно виконати завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Усна лічба.
Розв`язати приклади.
780 -640
190 – 150 120 + 60
180-100
140 – 80 80 + 110
40 + 530
710 + 70 570 – 500 130 + 40
Обчислити.
10 * 5 – 12
100 * 4 + 48 10 * 3 * 1 4 * 100 : 10
10 * 7 + 70
100 * 6 – 10 * 6 10 * 3 + 100
* 0 8 * 1000 : 10
Знайди зайве число.
160,180, 200, 170,150, 26.
-
Яке число зайве? Чому? Доведіть.
-Молодці, запрошуємо в казку! А ось і Маша. Поспішає
сестричка, щоб відшукати братика, а на її шляху стоїть піч. Вона згодна
підказати, куди Гуси –лебеді понесли братика, тільки спочатку потрібно
допомогти печі виконати завдання.
ІV.Засвоєння нових знань.
1.Робота в зошиті.( запис дати, класної роботи)
2. Каліграфічна хвилинка.
Прописати число, яке є відгадкою задачі.
Шість синів у діда Кіндрата, і в кожного – рідна
сестра.
Зможеш ти відгадати, скільки дітей у діда Кіндрата?
Записуємо каліграфію ( 12).
3.Осмислення нового матеріалу. Робота за підручником,
с.83 – прочитаємо пояснення про дію ділення. Знайомимося з властивостями
частки.
4.Виконання завданя № 525.
1 і 5 –на дошці, а 2 і 3 – самостійно.
-Перевіряємо. Підведіться ті, хто не припустився
помилок.
-Молодці, я рада за вас!
-Піч також дякує вам і говорить, що Гуси – лебеді
понесли братика за річку.
Маша іде далі, а ми трішечки відпочинемо.
5.Фізкультхвилинка.
V.Закріплення знань.
Для того ,щоб допомогти Маші перейти річку, нам
потрібно виконати наступне завдання.
1.Вибіркове розв`язування простих задач із вправи № 526.
2.Усне коментування розв`язування прикладів № 527.
Маша добігла до яблуньки. Яблуня просить Машу
допомогти розв`язати
задачу. Допоможемо Маші?
2. Розв`язування задачі № 531.
-
З яких двох частин складається вся відстань?
-
З яких двох частиииннн складається шуканий час?
-
Які величини треба мати , щоб знайти цей час?
-
Як можна знайти другу частину відстані?
-
Чи відома нам перша частина відстані?
-
Про що дізнаємось у 1 дії; у 2 дії; у 3дії; у 4?
-
Молодці, діти! Добре впорались із завданням!
Яблунька показала нам шлях до будинку Баби Яги.
4.Розв`язати задачі № 530 ( робота в групах)
- Для того, щоб будиночок Баби Яги повернувся до нас,
потрібно відповісти на запитання.
- З яких геометричних фігур складаєтьсябудинок Баби
Яги?
( з прямокутників і трикутників).
Зараз, попрацювавши в групах, вам потрібно буде
знайти:
1 групі – довжину прямокутника,
2 групі – ширину прямокутника,
3 групі – площу прямокутника.
-
Молодці, діти! Ви допомогли Маші врятувати братика. Вона
дякує вам за допомогу.
Ну а нам час підвести підсумок.
VІ.Підсумок уроку.
-
Чого навчилися на уроці?
-
Що найбільше сподобалось виконувати на уроці?
-
Як оцінюєте свою роботу?.
VІІ.Домашнє завдання.
Приклади № 532. Задача № 533. Учням з високим рівнем скласти вираз і подібну
задачу.
VІІІ. Оцінювання.
Немає коментарів:
Дописати коментар